دست نوشته های یک سرباز

سرباز شدن برای سر باختن است

دست نوشته های یک سرباز

سرباز شدن برای سر باختن است

مشخصات بلاگ
دست نوشته های یک سرباز

گاهی قلم در دست میگیرم و به تبع آن ورق سیاه میکنم. از این رو خود را از اهالی قلم میدانم. اگر شهید بودم سیدمان می شد آقا سید مرتضی و آقا سید مرتضی که بسیجی بود میگفت پیام بسیجی اطاعت است، اطاعتی که از عشق به ولایت بر می خیزد.

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات

اهمیت اصلاح سبک زندگی در تحقق عزم ملی

شنبه, ۱۶ فروردين ۱۳۹۳، ۰۳:۳۸ ب.ظ

شاید زمانی بهترین نسخه­ ای که می­شد برای اعتلای فرهنگ جامعه پیچید این بود که اقشار مختلف جامعه و بویژه جوانان را ترغیب کنیم که پای سخنان شهید بزرگوار مطهری بنشینند و انتظار بکشیم تا در معجزه­ ای ممکن تمام شبهاتشان برطرف شود و به سمت زندگی اسلامی و انقلابی حرکت کنند.

امروز اما دوران توجیه منطقی تمام بایسته­ های فکری برای مخاطب عام به پایان رسیده است. اقشار مختلف مردم زیر بمباران رسانه­ای توپخانه­ های فرهنگی-هنری دشمن به سر می­برند. و شاید از آن مهمتر به خطر افتادن نقطه ­ای که روزی برگ برنده ­ی سپاه اسلام بود؛ باشد. اگر کمی به عقب برگردیم خواهیم دید که بسیاری از آموزه­ های دین اسلام در حوزه­ ی سبک زندگی است؛ از نوع خوابیدن و مسواک کردن گرفته تا احکام تخلی و خوردن و آشامیدن. این در حالی است که این نقطه­ ی ضعف در آموزه­ های دیگر ادیان به وضوح دیده می­شود.

امروز دنیای استکبار از دروازه ­ی سبک زندگی وارد می­شود. در ابتدا تلویزیون را پیشنهاد می­کند به عنوان وسیله­ ای خنثی که در اختیار کاربر است؛ و شما می­توانی هر شبکه ­ای را که خواستی تماشا کنی. سپس برایش کنترل اختراع می­کند. از آنطرف مبل را پیشنهاد میکند بعد در کنار مبل­های یکنفره کاناپه را هم غالب می­کند. سپس این امکان را فراهم میکند که کاناپه قابلیت تبدیل شدن به تخت را هم داشته باشد. و از طرفی دیگر بهترین برنامه­ ی شبانه ­روز را هم طوری طراحی میکند که تا نیمه­ ی شب ادامه داشته باشد. منِ بیننده هم که دیگر توان بیدار ماندن را ندارم؛ برای اینکه حتی ثانیه ­ای را هم از دست ندهم ساعت تلویزیون را بگونه­ ای تنظیم می­کنم که با انتهای برنامه خود به خود خاموش شود و من هم وظیفه­ی خطیر تماشای برنامه­ی آخرشب را به بهترین نحو ممکن انجام داده باشم. حالا این انتظار که رویای صادقه ببینم و برای نماز شب بیدار شوم که باشد طلب شما ولی همه باید دعا کنیم که با صدای زنگ موبایلم برای نماز صبح بیدار شوم.

خیلی جالب است! هم ممکن است آن نجاری که مبل می­ساخته ریش داشته و انگشتر عقیق دستش بوده باشد. هم آن مجری تلویزیون در ابتدای برنامه­اش بر محمد(ص) و آل محمد(ص) صلوات فرستاده باشد. اما زمین بازی را کس دیگری تعریف کرده است. مجبوری مسلمانیت را در زمین کفار خرج کنی. مجبوری برادر میفهمی؟ محبوری! "الا مارحم ربی".

البته این مورد تنها مشتی­ نمونه­ی خروار است. و کار آنجایی بسیار جلوه پیدا می­کند که بدانیم گیر کردن در بند سبک زندگی غربی باعث شده که خاکریزهای مهمی از جمله نمود سبک زندگی در امری بس مهم، چون ازدواج مدت هاست به دست دشمن افتاده است. همان خاکریزی که از دست دادنش میانگین سن ازدواج را به اعداد بالای 25 سال رسانده است. حالا هزاران بار هم که حاج آقایی خوش رو در تلویزیون جمهوری اسلامی فریاد بکشد که برادرم، خواهرم این کار شما قلب امام زمانت را به درد آورده است؛ افاقه نخواهد کرد که شرح این مهم بیش از این از حوصله­ی این مقاله خارج است-.

سوال اساسی این است که چه باید کرد؟

لغت "عزم" را که در دهخدا پیدا کنیم آنچه بدست می­آید عبارتی­ست به این شرح: "آهنگ نمودن بر کاری و دل نهادن و کوشش کردن". خب کوشش ملی چگونه بدست می­آید؟ آن دل نهادن و کوشش کردنی که تا کنون نبوده است؛ چگونه بدست می­آید؟

همان­طور که از قسمت قبل بر می­آید بوجود آمدن این عزم در عموم جامعه تنها و تنها از طریق سبک زندگی امکان پذیر است. اصلاح سبک زندگی آنگونه که می­نمایاند امری بس پیچیده است. یعنی از کار فکری و پایه­ای گرفته تا کار رسانه­ای و هنری، همه و همه باید دست به دست هم بدهند. واین می­طلبد بسیج تمام نیروهای ارزشی را در جهت تغییر سبک زندگی جامعه به عبارتی: "شاید مهمترین کاری که جامعه­ی نخبگانی و اساتید دانشگاه امروز و در فضای فعلی جامعه می­توانند بدان بپردازند اصلاح سبک زندگی مخاطب عام مملکت باشد!".

این مطلب در samaak.net

  • علی کرد

نظرات  (۶)

باسلام

مطالب جالبی دارین

عیدتون مبارک و شهادت حضرت فاطمه زهرا (س)دخت نبی بر شما و تمام شیعیان تسلیت باد.

اگر لایق دیدید به وبلاگ بنده سر بزنید و من رو با نظرات زیبایتان خوش حال کنید.

تبادل لینک هم مایل باشید در خدمتم.

پاسخ:
سلام
لطف دارید
جمعیت زیادی دور حضرت علی(ع) حلقه زده بودند . مردی وارد مسجد شد و در فرصتی مناسب پرسید :
یا علی ! سؤالی دارم . علم بهتر است یا ثروت ؟
علی(علیه السلام) در پاسخ فرمودند : ....
ادامه ی مطلب را خودت بیا بخون
پاسخ:
سلام ممنون ان شاالله
سلام
امان از این موسیقی و تاثیر عجیبش که بر عزم انسان میزاره...این رو به یک شکلی امام در 40 حدیث مطرح کردن..وقتی تلویزیون شده یکی از مروجین موسیقی حرام از بقیه چه انتظار داری...
التماس دعا
  • سید مرتضی موسوی نژاد
  • سلام شما یه کار کن....همون فعالیت های جبهه ی انقلاب رو هماهنگ کن در اقصا نقاط کشور....نه درآمدهای میلیونی در مشهد....هههههههههههه
    پاسخ:
    سلام
    من به درآمد میلیونی اعتقاد ندارم.
    ولی به اقتصاد مقاومتی چرا...
    به تلاش برای تامین معاش چرا...
    هاهاهاهاهاهاهاها
  • سید احمد علوی
  • خواستم مطلب قبلیتو بنویسم خوب بود فقط به این خاطر که سه بار ذکر مقدس تنها گرفتی ولی قسمتت نبود الآن دیدم این مطلب جدیدت هم مزیت اش همون سه بار ذکر مقدس تنهاست
    پاسخ:
    عاقلان دانند اخوی
    سلااااااااااااااااااااااااام علی کرد عزیز
    سر زدییییییییییییییییییم !!بسیار عالی
    پاسخ:
    سلام
    مخلصم
    یا الله...

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی